sobota 7. července 2018

RECENZE + KNIHA vs. FILM: Zápisník jedné lásky

Zdravím všechny milovníky knih!
Po sbírce poezie Láskou ji nespoutáš jsem opět zvolila romantiku. Od Nicholase Sparkse jsem zatím nic nečetla a chtěla jsem to už hodně dlouhou dobu napravit. K jeho knížce jsem se dostala až teď. Kromě Zápisníku jedné lásky mám doma ještě Nezapomenutelnou cestu - a to proto, že jsem už kdysi viděla filmy (aniž bych věděla, že existují knihy) a tyto jsou mé dva nejmilejší podle jeho knižní předlohy. Zkrátka jsem byla zvědavá, zda jsou knihy ještě lepší než filmy. (A taky jsem na jeho tvorbu četla hooodně pozitivních ohlasů.)


Zápisník jedné lásky

autor: Nicholas Sparks
nakladatelství: Ikar
žánr: četba pro dívky, romantická literatura
počet stran: 160
doporučená cena: 249 Kč
hodnocení: ⭐⭐⭐⭐⭐+❤️

Kniha vypráví o lásce. Lásce napříč věkem, životem a časem. Lásce, která nikdy neuhasne. Lásce, díky které každý den vstanete z postele, přestože víte, že bude brzy konec. Allie. Allie je dívka, která léto v roce 1932 strávila v městečku New Bern v Severní Karolíně, kde se seznámila s mladíkem Noahem. Na první pohled byli úplně jiní. Ona pocházela z vážené rodiny, měla vysoké společenské postavení a on byl jen obyčejný kluk. Ale jedno je spojovalo. Láska. Bohužel i toto léto muselo skončit a Allie se se slzami v očích musela vrátit domů. Oba si mysleli, že se viděli naposledy. Toto přesvědčení trvalo celých 14 let a pak se opět shledali. Kniha především mapuje jejich shledání po mnoha letech a jejich sklonek života.

Když jsem si četla recenze na tuto knížku, tak mezi všemi lidmi, kteří knížkou byli unesení byl jeden komentář, že to bylo velké zklamání. Kvůli tomu, že kniha není taková jako film. A to opravdu není. Film se mnohem víc soustřeďuje na to léto, kdy se poznali. Je tam spousta věcí, které v knížce nebyli a je to tak dobře. Kniha totiž není ani tak o událostech, jako o pocitech a myšlenkách. A ty pocity, které ve mě vyvolávala tato knížka, by se do filmu zahrnout nedali. Já jsem to spíš viděla tak, že film jde ruku v ruce s knihou a navzájem se krásně doplňují. Film je baladou pro oči a knížka zase pro duši. A dohromady tvoří tak romanticky téměř dokonalý příběh.

Kniha se mi četla krásně, děj svižně plynul a bylo to zkrátka nádherné čtení. Takové milé pohlazení po duši. A konec mě naprosto dostal. Bylo krásné sledovat vývoj vztahu Allie a Noaha a přestože jsem věděla, jak kniha dopadne - nedalo se na to připravit. Takhle hluboce mě knížka ještě nedostala a to už jsem smutných knížek četla docela dost. Tohle bylo ale něco úplně jiného. Vážně je to moc krásná knížka. Pokud jste jí nečetli a mátě rádi romantické a smutné knížky, tak vám jí doporučuji z celého srdce.


Mějte se krásně a určitě mi napište, co čtete právě vy! A pokud jste Zápisník jedné lásky četli, tak budu ráda, když mi dáte vědět, jak se vám to líbilo 😊💜
...
Instagram @knihy.podle.dorky

Žádné komentáře:

Okomentovat