RECENZE: Láskou ji nespoutáš

autor: Atticus
nakladatelství: Ikar
žánr: poezie
počet stran: 240
doporučená cena: 349 Kč
hodnocení: ⭐⭐⭐⭐

Já obecně moc poezii nevyhledávám, ale v poslední době se s moderní poezií roztrhl pytel. Všichni přidávají fotky na instagramu se sbírkami Milk and Honey a The Sun and Her Flowers a když jsem měla možnost relativně obdobnou knihu vyhrát, řekla jsem si proč to nezkusit, zejména když si jí hodně lidí chválilo. Taky mě lákalo, že to bude zase něco nového, jelikož jsem doposud četla jenom klasiku (a to výhradně jen do školy) - Saiferta, Skácela, Nerudu, Bezruče, Erbena nebo Hrubína. A věřte mi, to není nic pro mne.

Kniha je rozdělena na tři části, podle tématu - LÁSKA, ONA a DIVOKOST. Skrývá v sobě nejenom básničky, myšlenky a citáty tykající se lásky, ale i velkou dávku fotografií. Pro mne to byla umělecká záležitost po všech stránkách. Zpočátku mi básničky přišly trošku sušší a nevýrazné. Nejvíc se mi líbili básně uprostřed. Donutili mě přemýšlet a nějaké básně jsem si přečetla několikrát, jak mě zaujaly. A s poslední částí básně zase maličko upadaly.

Sama pro sebe jsem si zapsala básničky, které mě nejvíc oslovily. Pokud by to někoho zajímalo, tak tady jsou stránky, kde je najdete:
LÁSKA: 38, 52, 65, 79, 83
ONA: 106, 116, 120, 121, 122, 124, 136
DIVOKOST: 174, 189, 198, 201, 206, 216 - 217, 228

Nevím, zda bych si tuto sbírku sama od sebe koupila. Asi spíš ne. Básně se mi sice líbily, některé ve mě zanechaly něco víc a byla to zkrátka příjemná změna, zpestření, ale obecně asi zůstanu věrná próze a dramatu. Ovšem pokud moderní poezii máte rádi, tak vám tuto sbírku mohu doporučit. Byla to sice záležitost chviličky - přečíst ji, ale k některým básním se určitě budu vracet i v budoucnosti. Jinak to grafické zpracování je opravdu krásné.

Co vy a poezie? Budu ráda, když mi zanecháte komentář. Mějte se fanfárově! 😊
...
Instagram @knihy.podle.dorky