RECENZE: After: Pouto

autor: Anna Todd
počet stran: 432
žánr: romantická literatura
doporučená cena: 299 Kč
nakladatelství: Yoli
hodnocení: ⭐⭐⭐⭐ (konec knihy ⭐⭐⭐)

Musím přiznat, že poslední díl mě z velké části vážně bavil a opět v něm nebyla nouze o nejrůznější emoce. Smutek, štěstí, klid, vyrovnanost, smíření, zlost a láska. Líbilo se mi, jakými lidmi se oba dva stali. Líbil se mi posun Tess, že si dokázala přiznat své chyby. A líbilo se mi, že Hardin začal mít konečně rád i sebe a svou rodinu, sice svým způsobem, ale vážně to byl hezký posun v před.

Ovšem to by už ani nebyla série After, kdyby zase nedošlo k nějakým hádkám a odloučení, ale tentokrát to bylo jiné. Tentokrát to víc bolelo, bylo to více opravdické... Přála bych si, aby to dokázali vyřešit dřív - bez tak dlouhé pauzy, ale asi to oba potřebovali (i když si ani nedokážu představit, že by to zrovna oni tak dlouho vydrželi po těch všech situacích v předchozích dílech). Taky mě mrzela reakce Tess na jednu knihu v NY. To mi přišlo hrozně líto.

Konec knihy mi přišel hodně uspěchaný, když to srovnám se zbytkem knihy a s celou sérií. Trochu mě mrzelo, že z toho New Yorku toho v knize nebylo víc a byl tam až příliš velký skok. Na to, že spoustu jiných událostí bylo hodně detailně popsáno, mi to přišlo trochu odbité.

Konec (epilog) mě překvapil přestože dopadl tak, jak jsem čekala. Jen mě trochu mrzelo, že jim to tak dlouho trvalo a spíš mi to přišlo jako vzaté z jiné knihy, vůbec to neodpovídalo předchozímu stylu...zkrátka zde se mi ty velké posuny v ději nelíbily a celková změna jejich vztahu. Ale je jasné, že se lidé mění (i v knihách 😀), ale tady to bylo až neuvěřitelně moc a ve výsledku mi ta jejich stará "já" chyběla.

Ve stručnosti bych ráda zhodnotila celou sérii. Nejvíce se mi líbil první díl, ten jsem si prostě zamilovala. A jako druhý nejlepší hodnotím díl třetí. Druhá kniha byla na mě moc vleklá a vše se hodně opakovalo a poslední díl se mi nelíbil kvůli konci. Asi by se mi víc líbilo, kdyby to skončilo v teen věku a pak byly 2 stránky epilog z období třeba po 5ti letech.

A co vy, uspokojil vás konec série After? 😊
Instagram @knihy.podle.dorky