pátek 1. června 2018

RECENZE: Vzdor

Zdravím všechny milovníky knih!
Dneska vás vítám u další recenze, tentokrát na závěrečný díl dystopické dilogie Dech.
UPOZORNĚNÍ: Dopředu podotýkám, že pokud jste první díl nečetli, tak si raději přečtěte recenzi na díl první. Zde se budou vyskytovat nějaké spoilery, které by vám mohli pokazit zážitek z prvního dílu.

Vzdor - druhý díl dilogie Dech

autor: Sarah Crossan
nakladatelství: Baronet
žánr: young adult, dystopie
počet stran: 279
doporučená cena: 299 Kč
hodnocení: ⭐⭐⭐⭐⭐

Hned na začátek bych řekla, že jsem velmi uvítala rozdělení pouze na dva díly. Často totiž v trilogiích dochází k tomu, že prostřední díl je jen jakousi vycpávkou a série tak ztrácí na dynamičnosti a atraktivnosti. To se v této dilogii nestalo, příběh šlapal jako hodinky, stále se něco dělo.

První díl mě pěkně vtáhl do tohoto světa - do světa s malým procentem výskytu kyslíku ve vzduchu. Velmi jsem uvítala, že druhý díl navazuje přímo na ten první. Vytváří to dojem, jako byste četli stále jednu knihu. Skupinka přeživších z odboje se vydává na cestu do Sekvoje a doufají, že tam budou přijati a začnou žít nový život. Bea se vydává na cestu s Quinnem a s Jazz. Oproti Dechu Vzdor není psán pouze z pohledu Aliny, Bey a Quinna, ale objevuje se zde Ronan. To z toho důvodu, že naši tři hlavní hrdinové jsou už mimo kopuli. A on nám přináší pohled na současné dění v ní. (Jinak chci ještě poznamenat - přestože jsem v prvním díle měla problém s Alinou, teď mě ukázala, že nebyl důvod. V tomto díle jsem si jí oblíbila, ukazovala mi její pravé já po celou dobu.)

Události jsem ve Vzdoru s hlavními hrdiny ještě víc prožívala. Měla jsem ještě silnější pocit, že jsem tam s nimi. Měla jsem strach, sdílela jsem jejich obavy a v hlavě se mi vytvářelo mnoho možností a cest, jak by to mohlo být všechno dál. Obecně mi přišel Vzdor o dost čtivější, víc akční, stále se tam něco dělo a docházelo k nejrůznějším zvratům. Především to bude tím, že první díl byl více seznamovací a popisný. V hodně momentech jsem u čtení byla napjatá jak struna a se zatajeným dechem jsem čekala, co se bude dít dál. Byly tu postavy, které mě vážně děsily a bylo mi z nich zle. Ale i to patří k životu - bylo by to nereálné, kdyby všechno bylo růžové a ozářené sluncem. Závěr mě dostal a velmi zasáhl. Byl velmi dojemný i slzička mi ukápla. Tohle totiž nebyl příběh jen o násilí, vzpouře, touze po moci a vlastním zachování. Byl to příběh především o přátelství, lásce a lidskosti schované v každém z nás.

Jsem vážně ráda, že jsem si mohla přečíst oba díly a udělat si názor na tuto sérii jako na celek. Ještě jednou musím zmínit, že vážně stojí za to. Líbila se mi moc. Děkuji, že jsem mohla zavítat zase do jiného antiutopického světa. Tentokrát reálnějšího než kdy dřív.
Budu ráda, když mi dáte vědět, jak se tato série líbila vám.

Přeji vám krásně prožité slunečné dny a brzy ahoj u další recenze! 🌞😊💚
...