neděle 11. února 2018

KNIHA vs. FILM - Volání netvora

Zdravím všechny milovníky knih!
V minulé recenzi jsem vám zhodnotila audioknihu Volání netvora a vzhledem k tomu, že v roce 2016 vyšel i film, tak jsem ho musela samozřejmě hned zhlédnout. Už jenom proto, že má poměrně dobré hodnocení a ohlasy. A protože jste si na instagramu odhlasovali, že toto porovnání knihy s filmem chcete, tak ho tady máte! O knize a příběhu jste si mohli přečíst v předchozím článku, takže se zde zaměřím vyloženě na to srovnání. Jdeme na to!

KNIHA vs. FILM - Volání netvora

režie: Juan Antonio Bayona
hrají: Lewis MacDougall, Felicity Jones, Sigourney Weaver, Toby Kebbell, Liam Neeson
čas: 1 hodina a 48 minut
premiéra: 9. 10. 2016
země: Španělsko, VB, USA
hodnocení: ⭐⭐⭐⭐


Musím říct, že jsem z filmu byla hodně nadšená. Na samotném začátku mě ohromila nádherná hudba a vizuální efekty. Film je moc pěkně zpracovaný. Dějová linie z reálného světa, kde se Conor potýká ze školní šikanou, snaží se vyrovnat s nemocí maminky a přežít nesnesitelnou babičku, je natočena jako klasický hraný film. Ovšem příběhy, které vypráví netvor Conorovi, jsou kreslené. Přirovnala bych to k Příběhu tří bratří, který se objevil ve filmu Harry Potter a relikvie smrti. 

Další věc, kterou musím ocenit a bez které by se mi film nelíbil je to, že poměrně dobře kopíruje dějovou linii knihy. Všechny zásadní momenty a důležité věci tu byly. Ale bohužel tu jedna nesrovnalost je a ta mě teda docela naštvala. Lily. Kde je prosím pěkně Lily?! Podle mě je vážně důležitá! Vy co jste četli, víte proč a zbytku to nechci vyspoilerovat. A ona se ve filmu objeví na 2 sekundy! A puf, víc nic. To je jediná věc, kterou bych filmu vytkla. Protože mi přijde, že ona Conora hodně ovlivnila a nasměrovala jisté věci určitým směrem.

Za mě tedy rozhodně oboje. Kniha sice obsahuje více detailů (což je samozřejmé), ale ve filmu je obsaženo skoro všechno, co by v něm mělo být. Navíc je film velmi pěkně vizuálně zpracovaný. Ve filmu je také lépe vidět propojení reálného světa se světem na pomezí pohádky a fantasy, což jsem velmi ocenila. Ideálně si nejdřív přečtěte/poslechněte knihu a pak zhlédněte film. Ale pokud nejste čtenáři, tak film vám mohu jen a jen doporučit, určitě do něho jděte.


Budu ráda, když mi napíšete, zda jste četli knihu nebo viděli alespoň film a jak se vám to líbilo.
Mějte se krásně
Instagram @knihy.podle.dorky

Žádné komentáře:

Okomentovat