neděle 14. ledna 2018

RECENZE: R.U.R

Zdravím všechny milovníky knih!
Přemýšlela jsem, že bych sem přesunula alespoň recenze na knihy k maturitě, aby to zde bylo kompletní. Ale nakonec jsem se rozhodla, že to dělat nebudu. Ke každé recenzi na povinnou četbu vám sem dám zároveň i odkaz na předchozí knihy, které najdete na mém starém blogu. Dneska se společně podíváme na knihu od Karla Čapka - R.U.R.

R.U.R.

autor: Karel čapek
nakladatelství: Československý spisovatel
žánr: drama, česká antiutopie
počet stran: 104 (samostatná kniha)
doporučená cena: od 129 Kč (samostatná kniha)
hodnocení: ⭐⭐⭐

R.U.R. je zkratka pro firmu Rossums Universal Robots. Tuto firmu založil pan Rossums, který usiloval o výrobu Robotů, kteří měli být úplně stejní jako lidé. Prakticky se mělo jednat o umělou výrobu lidí. Po jeho smrti se ředitelem továrny stal pan Harry Domin, který Roboty trochu upravil. Vypadali úplně stejně jako lidé, ale neměli duši. Byli to lidské stroje na práci.
Do firmy poté přijela Helena Goyrová, která bojovala za práva Robotů. Požadovala, aby se mohli svobodně rozhodovat, aby dostávali mzdu a aby s nimi bylo slušně zacházeno. Helena se provdala za Harryho a v továrně spolu s dalšími řediteli žila po dobu 10 let. Po této době se výroba Roborů zvrhla. Lidé si zvykli, že za ně Roboti vykonávají veškerou práci. Lidé zlenivěli a díky umělé výrobě Robotů se přestali i rozmnožovat. Roboti se "přemnožili" a vzbouřili se. Jejich revoluce byla úspěšná všude. Po celém světě. Víc vám nemohu neprozradit.

Myslela jsem si, že tato kniha nebude nic moc - technika, roboti...to nemůže být nic pro mne. Ale byla jsem z ní velmi příjemně překvapena. Čapek mě příjemně překvapil. Kniha byla čtivá, krátká a měla spád. Velice mě zaujal popis výroby Roborů. Robot obsahoval úplně všechno. Uměle vyráběli nervy, střeva, mozek, pokožku, játra. Zkrátka úplně všechno. Tuto knihu vám mohu vřele doporučit.

Pokud jste knihu četli, tak mi určitě napište, jak se líbila vám.
Přeji vám všem hezký den!
Instagram @knihy.podle.dorky