neděle 28. ledna 2018

RECENZE: Drž mě pevně

Zdravím všechny milovníky knih!
Letošní rok jsem byla součástí volební komise a jak jinak, než že jsem si tam vzala knížku. Chtěla jsem nějakou nenáročnou, oddechovou, která bude pěkně utíkat. Nakonec jsem sáhla po této jednohubce, kterou jsem vyhrála od Knižního klubu. Tímto jim ještě jednou děkuji.

Drž mě pevně

autor: David Levithan
nakladatelství: Yoli
žánr: young adult, scénář k muzikálu
počet stran: 200
doporučená cena: 199 Kč
hodnocení: ⭐⭐

Jedná se o knihu Drž mě pevně. Jediná kniha, kterou jsem před touto od Davida Levithana četla, byla knížka Den co den. Vzhledem k tomu, že tato kniha je doplněním ke knize Will Grayson, Will Grayson, kterou jsem nečetla, tak jsem z ní měla trochu obavy. Jedná se o drama, tedy o divadelní scénář. Zajímavé je, že to není scénář k činohře, ale k muzikálu.

Tato kniha byla pro mě dvakrát něčím novým. Ještě nikdy jsem nečetla dramatickou předlohu k muzikálu. A ač to zní skoro nemožně, ještě nikdy pře tím jsem nečetla knihu s LGBT+ tématikou.

Jedná se tedy o životní příběh Drobka Coopera. A prosím pěkně, to je všechno! V první půlce knihy se zabývá svým dětství, jak přišel na to, že je gay a jak to říct okolí. První část končí Drobkovým nástupem do puberty. Druhá polovina se zabývá jeho bývalými láskami. Ano, sto stránek je o jeho bývalých. Každopádně já osobně bych k ex neřadila kluky, kteří ho odmítli už ve chvíli, kdy se vyslovil. Vždyť spolu ani nezačali chodit, tak to podle mě nejsou žádní bývalí! Bohužel takových případů tam byla asi dobrá polovina.

Co si budeme povídat. Neslané. Nemastné. Vím, že já tuto knihu nemohu dost dobře soudit, když jsem nečetla knihu Will Grayson, Will Grayson. Na druhou stranu mi ani nepřišlo, že ke knize Drž mě pevně byly potřeba nějaké další souvislost. Myslím, že tam bylo napsáno vše potřebné.

Kniha je to kraťoučká. Má 200 stránek a navíc je to drama, takže se četla úplně sama. Čtivost je spíš průměrná. Četla se rychle, ale spíš kvůli střídmému textu na stránkách, než kvůli ději. Také jsem očekávala, že jeho vzpomínky na ex-přátele budou více romantické. Nemůžu říct, že mě kniha zklamala, protože jsem od ní nic neočekávala. Byla oddechová a nenáročná, přesně to jsem chtěla, jen bych v nějakých částí trochu upravila děj.

Myslím si, že by ji mohli uvítat především velcí fanoušci knihy Will Grayson, Will Grayson a nebo milovníci muzikálu. Myslím, že za zkoušku stojí. Přinejmenším proto, abyste si na ní udělali vlastní názor.



Vpravo na fotce můžete vidět mého nejmilejšího Elíka. Láska moje. 💜

Na Instagramu se třeba konečně dostaneme pes 300 sledujících, pak proběhne malá záložková soutěž. Takže pokud mě ještě nesledujete a chcete, tak budu moc ráda, pokud mě followem podpoříte. O soutěži vás samozřejmě budu informovat i zde, aby vám nic neuteklo. 

A to je pro dnešek opravdu už všechno. Mějte se krásně a brzy zase zde na mém blogu!
Instagram @knihy.podle.dorky

4 komentáře:

  1. Chápem, že ak si nečítala Will Grayson, Will Grayson, že to asi bolo dosť mätúce :D Predsa len, tam bol Drobek Cooper predstavený ako postava. Drž mě pevně som ešte nečítala, ale keby aj, asi by som do toho šla skôr v angličtine, lebo v preklade sa toho isto veľa stratilo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neříkám, že to bylo matoucí. Spíš mi pouze přišlo, že v této knize se toho až moc nestalo a když to člověk bral jako plnohodnotný příběh, tak to bylo v celku nijaké. Něco jiného to určitě je, když znáte širší souvislosti a toto je pouze doplněním. To pak asi dává větší smysl, ale i jinak to je srozumitelné akorát vám chybí celkový přehled. Měj se hezky :)

      Vymazat
  2. O môj bože, nedávno som dočítala knihu Will Grayson... a bola podľa mňa úplne hrozná. A to som vôbec netušila, že to k nej exituje tento companion. To, že to ani teba nenadchlo značí, že to fakt nebolo o nič lepšie ako samotná kniha WG,WG takže sa budem snažiť zabudnúť, že tento počin existuje.

    http://book--hoarders.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem ráda, že jsem s WG neztrácela čas. I když věřím, že se lidem hodně mohla líbit :)

      Vymazat