úterý 3. září 2019

RECENZE: Třináctkrát proto

Třináctkrát proto (seriál: 13 důvodů proč)


autor: Jay Asher
počet stran: 224
žánr: drama
doporučená cena: 249 Kč
nakladatelství: CooBoo
hodnocení: ⭐⭐⭐⭐⭐


Asi bych měla nejprve začít tím, že jsem první viděla seriál, který mě velmi zaujal (recenzi najdete níže) a předevčírem jsem v antikvariátu objevila jeho knižní předlohu za fajn cenu, tak jsem knížku ze zvědavosti koupila. Jednak z důvodu, že se mi seriál opravdu líbil a taky jsem chtěla zjistit, jak moc se oboje od sebe liší a co je v knížce třeba navíc.

Musím ocenit, že si je seriál s knížkou hodně podobný (v knížce se mnohem víc řeší pocity, což je super), ale dnes toto hodnotit nebudu. Jen knížku. 😊

Hannah. Musím o ní stále hodně přemýšlet. Dalo se všemu zabránit a předejít? Dalo. Mohla tomu ale předejít sama Hannah? Taková jaká je? Se svou povahou? ... To je otázka, na kterou stále nedokáži odpovědět.

Vadilo mi na ní to, že s ničím nešla hned ven a zároveň jí vadilo, že o tom nikdo nevěděl. Byla naštvaná na celý svět, všechny vinila, přestože někteří neměli nejmenší tušení. Kdyby se svěřila rodičům, kdyby se svěřila Clayovi... Říkala, že jí k sebevraždě dovedli ostatní, přitom se k ní dovedla ona sama. Jasně, staly se jí špatné věci. Lidi jí dělali sviňárny. Na straně druhé - lidi vinila i z "úplných maličkostí". Nic nenaznačí, sama neudělá první krok, ale vadí jí, že ho neudělá někdo jiný...ano, mluvím o ní a Clayovi. Já vůbec nechci takto vážné téma zlehčovat, ale prostě nemůžu tvrdit, že za to mohli jen ostatní a ona ne.

Clay. Druhý hlavní hrdina...jeho mi bylo líto. Opravdu líto. A často jsem se ztotožňovala s jeho myšlenkami a názory. Hodně sympatický mladý muž, který si toho kvůli ní dost vytrpěl a to jí nic neudělal, nic neudělal s myšlenkou ublížit jí. Kdyby ho od sebe neodehnala... pomohl by jí. 
A přesto se mu takhle "odvděčila".

Cením, že se spisovatelé pouští do takto vážných témat a myslím si, že obzvlášť v dnešní době sociálních sítích a online "přátelství", je možná hrozba sebevražd ještě vyšší. Nevím.

Řekla bych, že hlavní myšlenkou bylo poukázat na to, že se věci mohou nakupit a i "BANALITY" MOHOU LIDEM UBLÍŽIT. NIKDY NEVÍME, JAK VĚCI VNÍMAJÍ OSTATNÍ. A ANI NEVÍME, JAK SVÝMI SLOVY A ČINY MŮŽEME OSTATNÍM NEVĚDOMKY UŠKODIT A CO MOHOU ZPŮSOBIT.


Pokud máte rádi drama, jděte do toho. Pokud prožíváte těžší období, tak tato kniha není pro vás. Ne teď. Já z ní měla husinu a až nepříjemné, depresivní pocity. Hodně silné čtení. Vážně jo. Ale stojí to za to.




Co vy a Hannah Bakerová?
Instagram @knihy.podle.dorky

Žádné komentáře:

Okomentovat